Azizi F, Azizi Z, Azizi M. Examining the effect of blended learning on students' academic attitude and self-directed learning skills. JNIP 2022; 14 (18) :1-15
URL:
http://jnip.ir/article-1-822-fa.html
عزیزی فاطمه، عزیزی زهرا، عزیزی مریم. بررسی تاثیر یادگیری تلفیقی بر نگرش تحصیلی و مهارت های یادگیری خودراهبر دانش آموزان. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1401; 14 (18) :1-15
URL: http://jnip.ir/article-1-822-fa.html
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی، دانشگاه دولتی اراک
چکیده: (324 مشاهده)
این تحقیق با هدف بررسی سی تاثیر یادگیری با رویکرد تلفیقی بر نگرش تحصیلی و مهارت های یادگیری خودراهبر دانش آموزان دختر دوره متوسطه استان قم انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با گروه کنترل می باشد. بدین منظور 40 نفر از دانش آموزان متوسطه به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند، سپس هر دو گروه به پرسشنامه نگرش تحصیلی و پرسشنامه مهارت یادگیری خودراهبر پاسخ دادند و گروه آزمایش در 6 جلسه از روش یادگیری تلفیقی بهره بردند و بعد از پایان آموزش مجددا هر دو گروه به 2 پرسشنامه پاسخ دادند پس از جمع آوری اطلاعات از روش آمار توصیفی (فراوانی، درصد و ... ) و آمار استنباطی (واریانس ) استفاده شد. نتایج نشان داد که نمرات پس آزمون دو گروه در متغیر نگرش تحصیلی تفاوت معنی داری ندارد اما در متغیر مهارت یادگیری خودراهبر نمرات گروه آزمایش تفاوت معنی داری با گروه کنترل داشت. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت یادگیری با رویکرد تلفیقی بر افزایش مهارت یادگیری خود راهبر دانش اموزان اثر دارد و پیشنهاد می شود به عنوان یک روش موثر در فرایند یادگیری در مدارس بکار گرفته شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/10/12 | پذیرش: 1401/9/15 | انتشار: 1401/9/15