پیشبینی رضایت شغلی بر اساس کیفیت زندگی کاری کارکنان بانک ملت
|
علی تفرشی* |
کارشناس ارشد گروه روانشناسی صنعتی سازمانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران |
|
چکیده: (928 مشاهده) |
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی رضایت شغلی بر اساس کیفیت زندگی کاری انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان مرد بانک ملت شعب تهران در سال 1397 بودند و با روش نمونه گیری خوشهای از 20 شعبه انتخاب شدند. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه رضایت شغلی مارتین جی گانون (1981) و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری ریچارد والتون (1973) انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامهها از طریق نرمافزار SPSS 23 در بخش استنباطی (تحلیل رگرسیون خطی چندگانه) انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین کیفیت زندگی کاری با رضایت شغلی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین عوامل توسعه قابلیتهای انسانی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی، وجود قانونگرایی در سازمان و وابستگی اجتماعی زندگی کاری، قادر به پیشبینی رضایت شغلی در سطح 95 درصد اطمینان میباشند. |
|
واژههای کلیدی: رضایت شغلی، کیفیت زندگی کاری، وابستگی اجتماعی، قانونگرایی در سازمان، قابلیتهای انسانی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی |
|
متن کامل [PDF 1179 kb]
(168 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/6/25 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|