[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 8، شماره 12 - ( 3-1400 ) ::
جلد 8 شماره 12 صفحات 1-8 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه تمایزیافتگی خود و دلزدگی زناشویی معلمان زن مدارس ابتدایی
سمیه غلامعلی پورجاغرق*
کارشناس ارشد گروه مشاوره، واحد قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی، قوچان، ایران
چکیده:   (482 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه تمایزیافتگی خود و دلزدگی زناشویی معلمان زن اجرا شد. روش: این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل معلمان خانم ناحیه 7 مشهد در سال تحصیلی97 _1396 شهر مشهد بود. حجم نمونه در این پژوهش 260 نفر بود که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه: الف) مقیاس دلزدگی زناشویی پانیز (1998)، ب) پرسشنامه تمایزیافتگی خود اسکورن و اسمیت  DSI-R (2003) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون استفاده و توسط نرم افزار spss-25 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین تمایزیافتگی خود با دلزدگی زناشویی 38 درجه همبستگی منفی و معنادار وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: تمایزیافتگی خود، دلزدگی زناشویی، معلمان زن
متن کامل [PDF 771 kb]   (158 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/2/13 | پذیرش: 1400/3/10 | انتشار: 1400/3/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Qolamali Purjaqroq S. The relationship between differentiation and marital disturbance in primary school Women teachers. JNIP. 2021; 8 (12) :1-8
URL: http://jnip.ir/article-1-436-fa.html

غلامعلی پورجاغرق سمیه. رابطه تمایزیافتگی خود و دلزدگی زناشویی معلمان زن مدارس ابتدایی. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1400; 8 (12) :1-8

URL: http://jnip.ir/article-1-436-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 12 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه ایده های نوین روانشناسی Journal of Psychology New Ideas
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4341