دوره 10، شماره 14 - ( 9-1400 )                   جلد 10 شماره 14 صفحات 19-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabrizi S, Jalili A, Sasani M, Smkhani Akbarinejhad H, Razi A. The effectiveness of positive thinking training on increasing club affiliation and sports burnout of high school student Athletes district of Tabriz. JNIP 2021; 10 (14) :1-19
URL: http://jnip.ir/article-1-597-fa.html
تبریزی سمیه، جلیلی علی، ساسانی مهرداد، اسمخانی اکبری نژاد هادی، رازی اکبر. اثربخشی آموزش مثبت اندیشی برافزایش تعلق برباشگاه وفرسودگی ورزشی دانش‌آموزان ورزشکار پسرمقطع دوم متوسطه ناحیه 3 شهرتبریز. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1400; 10 (14) :1-19

URL: http://jnip.ir/article-1-597-fa.html


دکتری مشاوره و مدرس دانشگاه غیر انتفاعی میزان، تبریز، ایران
چکیده:   (1383 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مثبت اندیشی بر افزایش تعلق بر باشگاه و فرسودگی ورزشی دانش آموزان ورزشکار پسر مقطع دوم متوسطه شهرتبریز می‌باشد. روش تحقیق نیمه آزمایشی و بصورت پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می‌باشد. نمونه مورد مطالعه شامل 40 دانش‌آموز در قالب دو گروه می‌باشد شامل 20 دانش‌آموز به عنوان گروه آزمایشی و 20 دانش‌آموز به عنوان گروه کنترل، که به روش نمونه‌ گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله ای انتخاب شدند. گروه آزمایش طی 8 جلسه 30 دقیقه‌ای، هفته‌ای دوبار در جلسات گروهی آموزش مثبت اندیشی شرکت کردند و گروه کنترل هیج مداخله‌ای دریافت نکرد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه احساس تعلق به باشگاه  (بری،بتی،وات،2004) پرسشنامه مثبت اندیشی اینگرام و ویسنیکی (1998) می‌شود. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مثبت اندیشی تاثیر معناداری بر احساس تعلق به باشگاه در بین دانش‌آموزان ورزشکار داشت .نتیجه گیری: آموزش مثبت اندیشی می‌تواند احساس تعلق به باشگاه را بهبود بخشد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود از این برنامه برای بهبود احساس تعلق به باشگاه دانش‌آموزان ورزشکار استفاده شود.
متن کامل [PDF 1262 kb]   (329 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/9/7 | ویرایش نهایی: 1400/9/7 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار: 1400/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb