دوره 15، شماره 19 - ( 12-1401 )                   جلد 15 شماره 19 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


کارشناسی ارشد مشاوره گرایش خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده:   (552 مشاهده)
هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین رابطه وابستگی به بازی‌های آنلاین با اضطراب اجتماعی در نوجوانان می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه‌ی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 تشکیل می‌دهند که از بین آنان بر اساس جدول مورگان و روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 320 نفر انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش پرسشنامه اعتیاد به بازی‌های آنلاین وانگ و چانگ (2002) و پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک (1996) بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو بخش توصیفی و استنباطی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون) با استفاده از نرم‌افزار SPSS-22 صورت گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که اضطراب اجتماعی پیش‌بینی‌کننده معناداری برای وابستگی به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان مقطع متوسطه می‌باشد و در سطح معناداری 01/0 با ضریب بتا 14/0، به‌صورت مثبت وابستگی به بازی‌های آنلاین را پیش‌بینی کرده است.
 
متن کامل [PDF 715 kb]   (197 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/24 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.