Saberi H. The Influence of Family and Teachers in Solving the Problem of Hyperactivity and Attention Deficit Disorder in Children: A Case Study of a Student of Azram School. JNIP 2024; 20 (24) :1-7
URL:
http://jnip.ir/article-1-1092-fa.html
صابری سنگانی حمیده. تأثیر خانواده و آموزگاران در حل مشکل بیشفعالی و اختلال کمبود توجه در کودکان: مطالعه موردی دانشآموز مدرسه آزرم. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1403; 20 (24) :1-7
URL: http://jnip.ir/article-1-1092-fa.html
آموزشیار معلم، آموزش و پرورش ابتدایی، آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش تایباد
چکیده: (746 مشاهده)
پیشزمینه و هدف: مشکل بیش فعالی و کمبود توجه یکی از اختلالات رفتاری در کودکان است که باید از سوی مربیان آموزشوپرورش موردتوجه قرار گیرد ازاینرو پژوهش حاضر بر آن است به مطالعه تأثیر خانواده و آموزگاران در حل مشکل بیش فعالی و اختلال کمبود توجه در کودکان بپردازد. مواد و روش کار: پژوهش مطالعهای توصیفی – تحلیلی میباشد که با استفاده از مطالعه موردی یک دانشآموز و اختلالات رفتاری وی و عوامل مؤثر در حل مشکل بیش فعالی با استفاده از مصاحبه، موردبررسی و تجزیهوتحلیل قرار خواهد گرفت. یافتهها: تحلیل دادههای پژوهش نشان داد که رفتارهای بیش فعالی مختلفی از دانشآموز در طی کلاسهای درس انجام میگیرد. عدم توجه به دیگران، فرار از کلاس درس، فرار از تکالیف درس و عدم علاقه به درس ازجمله اختلالاتی بود که بیشتر مشاهده گردید. محقق در راستای رفع این مسئله مشاوره با خانواده و مربی پرورشی و دیگر معلمان را انجام داد. بحث و نتیجهگیری: بیش فعالی یکی از اختلالاتی است که در سن کودکی در میان دانشآموزان مشاهده میگردد. در این میان با توجه به نتایج مطالعه حاضر میتوان گفت که در درجه اول نقش خانواده بیشازپیش باید موردتوجه قرارگرفته و مربیان نیز با شناسایی عوامل تأثیر گزار بر این اختلال سعی بر رفع این معضل نمایند
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/2/8 | ویرایش نهایی: 1403/2/8 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10