دوره 23، شماره 27 - ( 12-1403 )                   جلد 23 شماره 27 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sheikh Bagher Z, Al-Habib J. The Impact of Media Platforms and Types of Digital Interactions on the Quality of Emotional Relationships and Mental Health of Students. JNIP 2025; 23 (27) :1-13
URL: http://jnip.ir/article-1-1332-fa.html
شیخ باقری زهرا، آل حبیب جواد. تأثیر بسترهای رسانه‌ای و نوع تعاملات دیجیتال بر کیفیت روابط عاطفی و سلامت روان دانشجویان. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1403; 23 (27) :1-13

URL: http://jnip.ir/article-1-1332-fa.html


چکیده:   (47 مشاهده)
 پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بسترهای رسانه‌ای و نوع تعاملات دیجیتال بر کیفیت روابط عاطفی و سلامت روان دانشجویان صورت گرفت. پژوهش حاضر از نوع رویکرد کمی، از نظر هدف از نوع کاربردی، همچنین از لحاظ اجرا از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش مورد نظر را تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه های آزاد تهران تشکیل دادند. با توجه به حداقل حجم نمونه در روش های مدل معادلات ساختاری، در این پژوهش 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. بر این اساس روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش‌های میدانی و کتابخانه ای استفاده‌شد. به­منظور تعیین روایی پرسشنامه­ از روایی ظاهری، محتوایی و سازه و همچنین برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها، از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش توصیفی، برای توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی شامل سن، جنسیت، تحصیلات و سابقه کار از درصد، فراوانی، جدول و نمودار و همچنین برای توصیف متغیرهای پژوهش از میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی با نرم افزار IBM SPSS استفاده شد. در بخش استنباطی برای بررسی فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری با نرم افزار SmartPLS-V3 استفاده شد. نتایج نشان داد بسترهای رسانه‌ای و نوع تعاملات دیجیتال تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت روابط عاطفی و سلامت روان دانشجویان دارند.
 
متن کامل [PDF 850 kb]   (12 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/6/17 | ویرایش نهایی: 1404/6/17 | پذیرش: 1403/12/10 | انتشار: 1403/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb