Madani S S, Pournemat M. The effectiveness of positive parenting education for mothers of children with ADHD to reduce symptoms and children's academic achievement. JNIP 2020; 6 (10) :1-12
URL:
http://jnip.ir/article-1-378-fa.html
مدنی سیده سمیرا، پورنعمت مینا. اثربخشی آموزش فرزند پروری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی برای کاهش علائم وپیشرفت تحصیلی کودکان. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1399; 6 (10) :1-12
URL: http://jnip.ir/article-1-378-fa.html
دانشکده علوم انسانی ، گروه روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات همدان ، همدان ، ایران
چکیده: (2990 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش فرزند پروری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی برای کاهش علائم و پیشرفت تحصیلی کودکان است. روش پژوهش شبه آزمایشی (پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کودکان 4 تا 12 ساله مراجعه کننده به بیمارستان کودکان مفید بودند و نمونه شامل 30 نفر از مادرانی که کودکانشان بالاترین نمره را درتشخیص بیش فعالی دریافت کرده بودند به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش و گواه جایگزین شدند، ابزار مورد استفاده در این آزمایش پرسشنامه کانرز ( فرم والدین) و پرسشنامه فرزند پروری بامریند می باشد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس انکوا مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان دادکه آموزش فرزند پروری مثبت برکاهش مشکلات رفتاری کودکانADHD و همینطور پیشرفت تحصیلی و تغییر سبک فرزند پروری مادران آنان، موثر است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/10/1 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10