دوره 7، شماره 11 - ( 11-1399 )                   جلد 7 شماره 11 صفحات 19-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pirkhaefi A, Shoghi B. The Impact of leaders’ Wisdom on Decision-making style with the Mediating Role of Organizational Culture. JNIP 2021; 7 (11) :1-19
URL: http://jnip.ir/article-1-393-fa.html
پیرخائفی علیرضا، شوقی بهزاد. تاثیر خرد رهبران بر کیفیت تصمیم‌گیری با توجه به نقش میانجی فرهنگ سازمانی (مورد: کارکنان صنایع فلزی ). فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1399; 7 (11) :1-19

URL: http://jnip.ir/article-1-393-fa.html


دانشجوی دکتری روانشناسی، گروه روانشناسی تربیتی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران
چکیده:   (2190 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر خرد رهبران بر کیفیت تصمیم ­گیری با توجه به نقش میانجی فرهنگ سازمانی در کارکنان صنایع فلزی انجام شد. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی، از نظر روش گرداوری داده­ ها توصیفی- همبستگی و همین­طور از نظر نوع داده کمی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شاغل در شرکت­ های صنایع فلزی شهرک صنعتی کاوه می­ باشد که تعداد آن­ها 4700 نفر بودندکه با استفاده از محاسبه حجم نمونه در معادلات ساختاری و روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ای نسبی، تعداد 355 نفر به­ عنوان حجم نمونه انتخاب شد. به­ منظور گرداوری داده­ ها از سه پرسشنامه استاندارد خرد آردلت (2003)، کیفیت تصمیم­گیری مدیران اسکات و بروس (1995) و فرهنگ‌سازمانی دنیسون (2000) استفاده شد. پس از جمع­ آوری پرسشنامه ­ها، توصیف داده­ ها از طریق میانگین، انحراف معیار و ... از طریق نرم­ افزار SPSS-21 و استنباط آماری داده ­ها از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار LISREL-v8.80 انجام پذیرفت. ویژگی­ های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا بررسی گردید. ضرایب مسیر و ضرایب معناداری نرم‌افزار برای بررسی فرضیه­ های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج نشان داد، درجه تناسب مدل ارائه شده با توجه به مؤلفه­ های پژوهش مناسب بود؛ هم­چنین خرد رهبران بر کیفیت تصمیم ­گیری مدیران با نقش میانجی فرهنگ‌سازمانی تأثیر داشت.
متن کامل [PDF 1342 kb]   (543 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/11/15 | ویرایش نهایی: 1399/11/15 | پذیرش: 1399/11/10 | انتشار: 1399/11/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb