دوره 8، شماره 12 - ( 3-1400 )                   جلد 8 شماره 12 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ezadpanah A, Ghasemi M, Allahpanah S. The effectiveness of verbal games on improving the sense of number (counting numbers) of children aged four to six with learning disabilities. JNIP 2021; 8 (12) :1-13
URL: http://jnip.ir/article-1-438-fa.html
ایزدپناه آناهیتا، قاسمی مسعود، الله پناه سمیه. اثر بخشی بازی‌های کلامی بر بهبود حس عدد(شمارش اعداد) کودکان چهار تا شش ساله دارای مشکلات یادگیری. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1400; 8 (12) :1-13

URL: http://jnip.ir/article-1-438-fa.html


کارشناسی‌ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه آزاد تهران مرکز
چکیده:   (1800 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: یکی از موارد زمینه­ ساز بروز مشکلات یادگیری ریاضی، ناتوانی در تشکیل حس عدد است. از آن­جایی که مفاهیم زبانی بر تشکیل حس عدد تاثیر دارند، لذا پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی ­های کلامی بر حس عدد کودکان پیش­ دبستانی دارای مشکل یادگیری ریاضی انجام شد.
مواد و روش‌ کار: روش پژوهش از نوع نیمه­ آزمایشی (پیش­ آزمون، پس­ آزمون با گروه کنترل) است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان 4تا 6 ساله پیش­ دبستانی در سال 97-96 است و حجم نمونه با استفاده از روش نمونه ­گیری خوشه­ ای تصادفی انتخاب و 30 کودک به صورت تصادفی در دو گروه  آزمایش (15نفر)، گروه کنترل (15نفر) جاگماری شدند. ابزار جمع آوری داده­ ها برای سنجش حس عدد آزمون جردن ( 2008) بود و داده ­ها در مرحله پیش­آزمون و پس­ آزمون، با نرم افزار SPSS-24و با بهره­ گیری از آمار توصیفی و آمار استنباطی (روش کوواریانس تک متغیره) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: نتایج نشان داد بازی­ های کلامی بر حس عدد کودکان پیش ­دبستانی تاثیر دارد (0.05>P ).
بحث و نتیجه‌گیری: بنابراین می ­توان از طریق بازی­ های کلامی، حس عدد کودکان پیش­ دبستانی با مشکلات یادگیری ریاضی را تقویت نمود و به عنوان یکی از راهکارهای موثر در مهدکودک­ ها و مراکز پیش­ دبستانی، کانون توجه قرار گیرد.
متن کامل [PDF 691 kb]   (450 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/2/16 | ویرایش نهایی: 1400/3/4 | پذیرش: 1400/3/10 | انتشار: 1400/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb