دوره 14، شماره 18 - ( 9-1401 )                   جلد 14 شماره 18 صفحات 18-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hashemnezhad M, Tayebli T, Ebrahimi chakoveri L. Adolescent problems and issues (behavioral, emotional, family, disorders or diseases) during high school and ways to deal with it. JNIP 2022; 14 (18) :1-18
URL: http://jnip.ir/article-1-828-fa.html
هاشم نژاد مریم، طیب لی طاهره، ابراهیمی چکووری لیلا. مشکلات و مسائل نوجوانان (رفتاری، عاطفی، خانوادگی) در دوران دبیرستان و مواجهه معلمان با آن. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1401; 14 (18) :1-18

URL: http://jnip.ir/article-1-828-fa.html


کارشناس ارشد ادبیات عرب، گروه علوم انسانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه پیام نور، تهران
چکیده:   (667 مشاهده)
یکی از موضوعات مهم در مورد دانش‌آموزان بررسی مشکلات رفتاری و کاهش آن‌ها بود. یکی از برجسته‌ترین عواملی که در کاهش مشکلات رفتاری نقش ویژه‌ای ایفا می‌کرد، معلمان بودند که می‌توانستند با اتخاذ شیوه‌های صحیح نقش مهمی در کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان ایفا کنندهدف اصلی پژوهش، بررسی نقش معلم در کاهش مشکلات و مسائل دانش‌آموزان بود. مشکلات رفتاری-هیجانی دانش‌آموزان با نرخ بالایی از معضلات اجتماعی همراه بود و برای معلمان، خانواده و خود کودکان مشکلات بسیاری را ایجاد کرد، بنابراین مستلزم توجه ویژه مسئولان و دست اندکاران تعلیم‌وتربیت بود. در این راستا، حمایت و مداخله رفتاری مثبت، نوعی رویکرد آموزشی بود که می توانست برای کاهش و حذف مشکلات رفتاری-هیجانی دانش‌آموزان راهگشا باشد. این نوشتار که به روش مروری و با استفاده از سایتها،مقاله ها ،تحقیقات پیشین و .. تهیه شد نشان داد که حمایت و مداخله رفتاری مثبت، رویکردی بود برای افزایش رفتار اجتماعی، بهبود پیامدهای بلندمدت زندگی در آینده و کاهش رفتارهای چالش برانگیز که می توانست جایگزینی مناسب برای رویکردهای تنبیهی سنتی باشد.
 
متن کامل [PDF 504 kb]   (183 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/18 | ویرایش نهایی: 1401/10/19 | پذیرش: 1401/9/15 | انتشار: 1401/9/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb