دوره 14، شماره 18 - ( 9-1401 )                   جلد 14 شماره 18 صفحات 18-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


کارشناس ارشد ادبیات عرب، گروه علوم انسانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه پیام نور، تهران
چکیده:   (703 مشاهده)
یکی از موضوعات مهم در مورد دانش‌آموزان بررسی مشکلات رفتاری و کاهش آن‌ها بود. یکی از برجسته‌ترین عواملی که در کاهش مشکلات رفتاری نقش ویژه‌ای ایفا می‌کرد، معلمان بودند که می‌توانستند با اتخاذ شیوه‌های صحیح نقش مهمی در کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان ایفا کنندهدف اصلی پژوهش، بررسی نقش معلم در کاهش مشکلات و مسائل دانش‌آموزان بود. مشکلات رفتاری-هیجانی دانش‌آموزان با نرخ بالایی از معضلات اجتماعی همراه بود و برای معلمان، خانواده و خود کودکان مشکلات بسیاری را ایجاد کرد، بنابراین مستلزم توجه ویژه مسئولان و دست اندکاران تعلیم‌وتربیت بود. در این راستا، حمایت و مداخله رفتاری مثبت، نوعی رویکرد آموزشی بود که می توانست برای کاهش و حذف مشکلات رفتاری-هیجانی دانش‌آموزان راهگشا باشد. این نوشتار که به روش مروری و با استفاده از سایتها،مقاله ها ،تحقیقات پیشین و .. تهیه شد نشان داد که حمایت و مداخله رفتاری مثبت، رویکردی بود برای افزایش رفتار اجتماعی، بهبود پیامدهای بلندمدت زندگی در آینده و کاهش رفتارهای چالش برانگیز که می توانست جایگزینی مناسب برای رویکردهای تنبیهی سنتی باشد.
 
متن کامل [PDF 504 kb]   (197 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/18 | ویرایش نهایی: 1401/10/19 | پذیرش: 1401/9/15 | انتشار: 1401/9/15

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.