Noroozi S. The Effect of Education-Oriented Music Therapy on Increasing Creativity of Teenagers (Research Based on the Guitar Method of Noroozi academy). JNIP 2024; 19 (23) :1-11
URL:
http://jnip.ir/article-1-1125-fa.html
نوروزی شهروز. تأثیر موسیقیدرمانی آموزش محور برافزایش خلاقیت نوجوانان (تحقیق بر اساس متد گیتار آکادمی نوروزی). فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1402; 19 (23) :1-11
URL: http://jnip.ir/article-1-1125-fa.html
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، رودهن، ایران
چکیده: (218 مشاهده)
در دنیای امروز، افزایش خلاقیت با موسیقی بیش از هر زمان دیگری موردنیاز است. نهتنها بسیاری از مشاغل به دنبال ذهن خلاق برای پر کردن ردیف خود هستند، بلکه انواع مشکلات اجتماعی پیچیدهای که با آنها روبرو هستیم نیز میتوانند از دوز خوبی از خلاقیت استفاده کنند .در تحقیق حاضر اثربخشی موسیقیدرمانی آموزش محور برافزایش خلاقیت نوجوانان با استفاده از متد آموزشی آکادمی نوروزی که متد موسیقیدرمانی آموزش محور میباشد، موردبررسی قرارگرفته است.در این تحقیق از طرح پژوهشی نیمه آزمایشی برای آزمودن فرضیهها استفادهشده است .در طرح نیمه آزمایشی دو گروه آزمایش و گواه بدون گمارش تصادفی از بین جامعه آماری انتخاب و متغیر مستقل در مورد آنها اجرا شد. برای اندازهگیری تغییرات در متغیر وابسته نیز از پیشآزمون و پسآزمون استفادهشده است. محل تحقیق آموزشگاههای موسیقی بود. در این تحقیق متد آموزش گیتار آکادمی نوروزی مورداستفاده قرار گرفت و همچنین برای افزایش خلاقیت نوجوانان از روشهای خلاقانه و نو استفاده شد. درواقع در آکادمی آموزش گیتار نوروزی، موسیقیهایی مبتنی بر موسیقیدرمانی آموزش محور به نوجوانان آموزش داده میشود که همین عامل سبب رشد خلاقیت و سلامت روان نوجوانان میگردد. در این پژوهش از روش آکادمی آموزش گیتار نوروزی که کتابی نیز به همین عنوان منتشرشده است استفادهشده است و استفاده از متد موجود در این کتاب موجب بالا رفتن خلاقیت نوجوانان میگردد،که در این تحقیق صحت این موضوع بررسیشده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/3/23 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/12/10