Sharifi Asadi R. Investigating the effect of automatic correction educational software on learning English Case study (second grade female high school students in Ghaemshahr). JNIP 2021; 7 (11) :1-11
URL:
http://jnip.ir/article-1-474-fa.html
شریفی اسدی رویا. بررسی تأثیر نرمافزار آموزشی اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی مطالعه موردی (دانش-آموزان دختر پایه دوم مقطع متوسطه شهرستان قائمشهر). فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1399; 7 (11) :1-11
URL: http://jnip.ir/article-1-474-fa.html
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
چکیده: (1441 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر نرم افزار آموزشی اصلاح خودکار در یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان دختر پایه دوم مقطع متوسطه شهرستان قائمشهر است. روش این پژوهش روش شبه آزمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کلاسهای پایه دوم مقطع متوسطه دخترانه شهرستان قائمشهر هستند که در سال 99-98 مشغول به تحصیل میباشند، که شامل 86 کلاس و تعداد 1452 دانش آموز است. روش نمونهگیری تصادفی ساده و نمونه شامل دو کلاس به عنوان نمونهآماری انتخاب گردید که در هر کلاس 30 نفر مشغول به تحصیل میباشند روش گردآوری اطلاعات شامل دو آزمون حیطه شناختی و حیطه روانی حرکتی و یک پرسشنامه محققساخته برای حیطه عاطفی میباشد یافتههای پژوهش نشان داد که نرمافزار آموزشی اصلاح خودکار توانسته بر سه حیطه یادگیری یعنی حیطه شناختی و حیطه روانی حرکتی و حیطه عاطفی تاثیرگذارد در نتایج حاصله حاکی از آن بود روش نرمافرازی تاثیر بیشتری نسبت به روش سنتی در یادگیری دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/3/2 | پذیرش: 1399/11/10 | انتشار: 1399/11/10