دوره 5، شماره 9 - ( 6-1399 )                   جلد 5 شماره 9 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseini S S, Ghanadzadehgan H A. The Relationship between Obsessive-Compulsive Disorder Symptoms and Attitudes of Body Image in Students. JNIP 2020; 5 (9) :1-9
URL: http://jnip.ir/article-1-499-fa.html
حسینی سمیه سادات، قنادزادگان حسین علی. رابطه بین علائم وسواس با نگرش به تصویر بدنی در دانشآموزان. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1399; 5 (9) :1-9

URL: http://jnip.ir/article-1-499-fa.html


چکیده:   (1360 مشاهده)
هدف این پژوهش، بررسی رابطه  بین علائم وسواس با نگرش به تصویر بدنی در دانش آموزان بود. روش مطالعه حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه اجراء،  توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم پایه دهم شهر ساری بود که مجموعا 210 نفر بودند که با توجه به جدول مورگان تعداد 140 نفر به روش نمونهگیری دومرحلهای، خوشه ای تکمرحله ای و تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های پژوهش توسط پرسشنامه های علائم وسواس مادزلی (1977) و تصویر بدنی فیشر (1970) جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش، از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. نتایج نشان دادند، بین علائم وسواس با نگرش به تصویر بدنی دانشآموزان رابطه منفی معناداری وجود دارد و علائم وسواس توان پیشبینی معنادار نگرش به تصویر بدنی در دانش آموزان را داراست. این نتایج تلویحات کاربردی در حیطه‌ کاهش مشکلات روان‌شناختی مرتبط با بدن به روان‌شناسان و مشاوران با در نظر گرفتن تاثیرات علائم وسواسی را ارائه می‌دهد.
متن کامل [PDF 618 kb]   (357 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/3/19 | ویرایش نهایی: 1400/3/23 | پذیرش: 1399/6/10 | انتشار: 1399/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb