دوره 11، شماره 15 - ( 12-1400 )                   جلد 11 شماره 15 صفحات 22-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Diri A, Tabatabai M, Rafiei N. Investigating the Effectiveness of Teaching Dignity Plan on Life Skills (Communication-Social Skills) Genaveh Elementary School Students. JNIP 2022; 11 (15) :1-22
URL: http://jnip.ir/article-1-673-fa.html
دیری آزاده، طباطبائی مینو، رفیعی نفیسه. بررسی اثربخشی آموزش طرح کرامت بر مهارت‌های زندگی (مهارت‌های ارتباطی- اجتماعی) دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان گناوه. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1400; 11 (15) :1-22

URL: http://jnip.ir/article-1-673-fa.html


گروه علوم انسانی، واحد اصفهان، دانشگاه پیام نور، اصفهان، ایران
چکیده:   (808 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش طرح کرامت بر مهارت‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان گناوه بوده است. پژوهش حاضر از لحاظ روش با توجه به نوع طرح پژوهش نیمه آزمایشی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش‌آموزان دختر پایه سوم و چهارم مقطع ابتدایی سال 1399-1398 شهرستان گناوه استان بوشهر بوده است. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس نمونه ای به تعداد 30 نفر انتخاب شده است سپس در دو گروه  15 نفره آزمایش و 15 نفره کنترل تقسیم شده است. در این ژوهش از دو پرسشنامه استاندارد مهارت‌های اجتماعی ماتسون (1983) و مهارت‌های ارتباطی کوئین دام (CSTR)(2004) استفاده شده است. و اطلاعات با نرم افزار SPSS نسخه 22 با آزمون تی-مستقل و تحلیل کوواریانس تحلیل گردید. نتایج نشان داد که مقدار تاثیرگذاری نوع گروه آماری بر هر دو متغیر مهارت ارتباطی و مهارت اجتماعی معنادار می باشد(P<0.05) . همچنین پس از اجرای طرح کرامت میزان مهارت­های ارتباطی افزایش داشته است و میزان مهارت های اجتماعی پس از اجرای طرح کرامت نیز افزایش داشته است. لذا اجرای طرح کرامت منجر به بهبود مهارت­های اجتماعی و ارتباطی در بین دانش آموزان می­شود و پیشنهاد می­شود این طرح در بین دانش­آموزان کلیه مقاطع اجرایی شود.
متن کامل [PDF 845 kb]   (543 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/9 | پذیرش: 1400/12/10 | انتشار: 1400/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb