دوره 11، شماره 15 - ( 12-1400 )                   جلد 11 شماره 15 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yazdani M. The effect of mind games on the writing of children with learning disabilities. JNIP 2022; 11 (15) :1-10
URL: http://jnip.ir/article-1-675-fa.html
یزدانی مونا. تاثیر بازی های فکری بر نوشتار کودکان دارای اختلال یادگیری. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1400; 11 (15) :1-10

URL: http://jnip.ir/article-1-675-fa.html


کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران
چکیده:   (1327 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف تاثیر بازیهای فکری بر نوشتار کودکان دارای اختلال یادگیری بود.
روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیش‎‎آزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دختر پایهاول تا سوم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1399میباشد. 30 نفر به عنوان نمونه آماری از طریق نمونهگیری خوشهای و هدفمند انتخاب و و در دو گروه 15 نفری(یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه) جایگزین شدند. ابزارهای مورد استفاده دراین پژوهش شامل آزمون اختلال نوشتن فلاح چای(1374)، وسایل بازی درمانی و پکیجبازیدرمانی هریس و همکاران(2004) ساخته بود. دادههای به دست آمده با استفاده از روش کوواریانس تحلیل شد.
یافته ها: یافته­های پژوهش نشان داد که ، بازی درمانی از طریق بازیهای فکری بر دستخط کودکان مبتلا به اختلال یادگیری نوشتاری موثر است.
نتیجه گیری: بنابراین براساس یافته ها، بازیهای فکری بر املاءنویسی و ترکیب نوشتار کودکان مبتلا به اختلال یادگیری نوشتاری تاثیر مثبت داشت.
 
متن کامل [PDF 587 kb]   (540 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/10 | پذیرش: 1400/12/10 | انتشار: 1400/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb