دوره 16، شماره 20 - ( 3-1402 )                   جلد 16 شماره 20 صفحات 16-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amanollahi Baharvand Y, Piraysh R, Jafari M. Investigating The Role of Organizational Spirituality in Happiness with the Mediation of Organizational Belonging Among Human Resources Working in Eshtehard Industrial Tow. JNIP 2023; 16 (20) :1-16
URL: http://jnip.ir/article-1-891-fa.html
امان‌الهی بهاروند یاسر، پیرایش رضا، جعفری مصطفی. بررسی نقش معنویت سازمانی در شادکامی با میانجی‌گری تعلق سازمانی در بین منابع انسانی شاغل در شهرک صنعتی اشتهارد. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1402; 16 (20) :1-16

URL: http://jnip.ir/article-1-891-fa.html


کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
چکیده:   (1073 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر معنویت سازمانی بر شادکامی کارکنان با نقش میانجی تعلق سازمانی در بین منابع انسانی شاغل در شهرک صنعتی اشتهارد انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان ستادی و صف شرکت­های تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد در سال 1400 بود. از بین جامعه مذکور که با توجه به اطلاعات میدانی شامل 15 هزار نفر شاغل بود و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، تعداد 375 نفر به عنوان حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران انتخاب گردید.
تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از معادلات ساختاری توسط نرم‌افزار PLS  صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد بین معنویت سازمانی و شادکامی با تبیین نقش میانجی تعلق سازمانی رابطه‌ی مثبت و معناداری وجود دارد همه فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفت که سطح معناداری کار با معنا و احساس همبستگی بین کارکنان و احساس هسویی با ارزش‌های سازمان با تبیین میانجی تعلق سازمانی بر شادکامی به ترتیب 3.82 و 2.88 و 3.20 بود. همچنین سطح معناداری بدون در نظر گرفتن تعلق سازمانی به ترتیب 3.08 و 2.2 و 2.08 بود. لذا نتیجه‌گیری شد که معنویت سازمانی بر شادکامی کارکنان با نقش میانجی تعلق سازمانی  نقش معناداری دارد.
 
متن کامل [PDF 1077 kb]   (268 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/12 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار: 1402/1/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb