دوره 23، شماره 27 - ( 12-1403 )                   جلد 23 شماره 27 صفحات 15-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghasemi M. Studying the Effect of Ethical Leadership on the Level of Organizational Learning among Teachers of Special Schools in Bushehr. JNIP 2025; 23 (27) :1-15
URL: http://jnip.ir/article-1-1342-fa.html
قاسمی مریم. بررسی تاثیر رهبری اخلاق مدار بر میزان یادگیری سازمانی در بین معلمان مدارس استثنایی بوشهر. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1403; 23 (27) :1-15

URL: http://jnip.ir/article-1-1342-fa.html


چکیده:   (9 مشاهده)
پژوهش حاضراز نظر گردآوری داده‌ها، تحقیق توصیفی-پیمایشی و از نظر اهداف نیز، تحقیقی کاربردی با رویکرد آمیخته محسوب می شود. جمعیت مورد مطالعه در پژوهش حاضر شامل کلیه معلمان مدارس استثنایی بوشهر می باشد. روش نمونه‌گیری به‌ صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده بود، که از بین آنان تعداد 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.جهت گردآوری داده‌ها از سه پرسشنامه رهبری اخلاقی ، پرسشنامه یادگیری سازمانی، پرسشنامه اعتماد سازمانی استفاده شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی  از جداول فراوانی و شاخص های گرایش به مرکز شامل میانگین، انحراف معیار استفاده  شد و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. این آزمون ها با استفاده از نرم افزار انجام  اس پی اس اس انجام گرفت. در تبیین نتایج به دست آمده می توان گفت که در عصر حاضر که عصر دانش و دانایی نامیده می شود، سازمان ها شاهد محیط هایی هستند که روز به روز پویاتر می شوند و تغییر جزء جدایی ناپذیر دنیای امروز است. در نتیجه، سازمانها باید خود را برای ادامه حیات در چنین محیطی قادر کنند و دانش سازمانی نیز باید متناسب با تغییرات محیطی تغییر کند تا بتواند عملکرد و موقعیت رقابتی سازمان را بهبود بخشد.
متن کامل [PDF 516 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/10/15 | پذیرش: 1403/12/8 | انتشار: 1403/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb