دوره 17، شماره 21 - ( 6-1402 )                   جلد 17 شماره 21 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghasemi Joo R, Haghighat S. Prediction of Academic Vitality Based on Emotional Self-Regulation Strategies and Perfectionism in Students. JNIP 2023; 17 (21)
URL: http://jnip.ir/article-1-947-fa.html
قاسمی‌جو راحله، حقیقت سارا. پیش‌بینی سرزندگی تحصیلی براساس راهبردهای خود تنظیمی هیجانی و کمال‌گرایی در دانش‌آموزان. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1402; 17 (21)

URL: http://jnip.ir/article-1-947-fa.html


کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران
چکیده:   (1365 مشاهده)
پژوهش حاضربا هدف پیش­‌بینی سرزندگی تحصیلی براساس راهبردهای خودتنظیمی هیجانی و کمال­‌گرایی در دانش‌­آموزان دختر انجام شد. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از بین کلیه دانش‌­آموزان مقطع متوسطه اول منطقه سه شهر تهران تعداد 152 نفر از دانش‌­آموزان به روش نمونه­‌گیری خوشه­‌ای چند مرحله‌­ای انتخاب و به پرسشنامه‌های سرزندگی تحصیلی چاری و دهقانی‌زاده، پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی هافمن و کاشدان و مقیاس کمال­‌گرایی چند بعدی تهران پاسخ دادند. داده‌های پژوهش با استفاده از روش‌­ها و شاخص‌های آماری شامل: فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند‌گانه با استفاده از نرم‌افزار spss26 مورد تحلیل قرار گرفتند. براساس نتایج حاصل ازتحلیل رگرسیون، راهبردهای خودتنظیمی هیجانی، مولفه پنهان‌کاری، مولفه تحمل و کمال‌­گرایی خود مدارپیش‌­بینی کننده سرزندگی تحصیلی در دانش‌آموزان دختر بودند. براساس یافته‌های این پژوهش، می‌توان نتیجه گرفت که راهبردهای خودتنظیمی هیجانی و کمالگرایی خودمدار در افزایش سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان نقش داشته و تاثیرگذارند.
 
متن کامل [PDF 1351 kb]   (1128 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/3/30 | ویرایش نهایی: 1402/4/17 | پذیرش: 1402/4/1 | انتشار: 1402/4/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb