Hashemnezhad M, Tayebli T, Ebrahimi chakoveri L. Adolescent problems and issues (behavioral, emotional, family, disorders or diseases) during high school and ways to deal with it. JNIP 2022; 14 (18) :1-18
URL:
http://jnip.ir/article-1-828-fa.html
هاشم نژاد مریم، طیب لی طاهره، ابراهیمی چکووری لیلا. مشکلات و مسائل نوجوانان (رفتاری، عاطفی، خانوادگی) در دوران دبیرستان و مواجهه معلمان با آن. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1401; 14 (18) :1-18
URL: http://jnip.ir/article-1-828-fa.html
کارشناس ارشد ادبیات عرب، گروه علوم انسانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه پیام نور، تهران
چکیده: (1101 مشاهده)
یکی از موضوعات مهم در مورد دانشآموزان بررسی مشکلات رفتاری و کاهش آنها بود. یکی از برجستهترین عواملی که در کاهش مشکلات رفتاری نقش ویژهای ایفا میکرد، معلمان بودند که میتوانستند با اتخاذ شیوههای صحیح نقش مهمی در کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان ایفا کنند. هدف اصلی پژوهش، بررسی نقش معلم در کاهش مشکلات و مسائل دانشآموزان بود. مشکلات رفتاری-هیجانی دانشآموزان با نرخ بالایی از معضلات اجتماعی همراه بود و برای معلمان، خانواده و خود کودکان مشکلات بسیاری را ایجاد کرد، بنابراین مستلزم توجه ویژه مسئولان و دست اندکاران تعلیموتربیت بود. در این راستا، حمایت و مداخله رفتاری مثبت، نوعی رویکرد آموزشی بود که می توانست برای کاهش و حذف مشکلات رفتاری-هیجانی دانشآموزان راهگشا باشد. این نوشتار که به روش مروری و با استفاده از سایتها،مقاله ها ،تحقیقات پیشین و .. تهیه شد نشان داد که حمایت و مداخله رفتاری مثبت، رویکردی بود برای افزایش رفتار اجتماعی، بهبود پیامدهای بلندمدت زندگی در آینده و کاهش رفتارهای چالش برانگیز که می توانست جایگزینی مناسب برای رویکردهای تنبیهی سنتی باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/10/18 | ویرایش نهایی: 1401/10/19 | پذیرش: 1401/9/15 | انتشار: 1401/9/15