Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Psychology New Ideas
فصلنامه ایده های نوین روانشناسی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 14, Number 18 (2022-12)
The Relationship between Emotional Regulation and Aggression in Students
رابطه ی تنظیم هیجانی با پرخاشگری در دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Determining the Mediating Role of Emotional Regulation in the Relationship between Self-Actualization, Forgiveness, and Marital Spiritual Experiences
نقش میانجیگری تنظیم هیجانی در رابطه خودشکوفایی، بخشودگی و تجارب معنوی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Clarifying Teachers' Beliefs about Discipline and Students' Reactions to Discipline Strategies
شناسایی باورهای انضباطی معلمان و واکنش دانشآموزان به راهبردهای انضباطی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the effectiveness of group counseling with cognitive behavioral approach and reality therapy on reducing emotional divorce and irrational beliefs of couples referring to counseling centers in Parsabad.
مقایسه اثر بخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی رفتاری و واقعیت درمانی بر کاهش طلاق عاطفی و باورهای غیرمنطقی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره پارس آباد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The relationship between emotional intelligence and academic achievement in fourth grade students
رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining the Relationship between Secure, Avoidant and Ambivalent Attachment Styles with Marital Adjustment in Married Students
بررسی رابطه سبک دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا با سازگاری زناشویی در دانشجویان متاهل
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Adolescent problems and issues (behavioral, emotional, family, disorders or diseases) during high school and ways to deal with it
مشکلات و مسائل نوجوانان (رفتاری، عاطفی، خانوادگی) در دوران دبیرستان و مواجهه معلمان با آن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Mindfulness, Positive and Negative Spontaneous Thoughts and Emotional Control Among Healthy, Depressed, and GAD people
مقایسه ذهن اگاهی، افکار خودآیند مثبت و منفی و کنترل عاطفی در بین افراد سالم، افسرده و GAD
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Intermediating Role of Cognitive Insight in Relation between Early Maladaptive Schemas and Attachment Styles and Different Dimensions of Marital Relationship
بررسی نقش میانجی بینش شناختی در رابطه بین طرحواره های اولیه و سبک های دلبستگی با ابعاد مختلف ارتباطات زناشویی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of mindfulness training on emotional regulation of high school students
بررسی تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر تنظیم هیجانی دانش آموزان متوسطه دوم دبیرستان مفید تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Prediction of separation anxiety based on parental mentalization with the mediating role of emotion regulation
پیشبینی اضطراب جدایی بر اساس ذهنیسازی والدینی با نقش میانجی تنظیم هیجان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting students' academic burnout based on time perspective and initial maladaptive schemas
پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانشجویان بر اساس چشمانداز زمان و طرحوارههای ناسازگار اولیه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of enhancing visual and auditory memory on the writing disorder of first grade students with educable mental retardation in boys aged 8-10 years
تاثیر تقویت حافظه دیداری و شنیداری بر اختلال نوشتن دانشآموزان پایه اول کم توان ذهنی آموزش پذیر پسر 10-8 سال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluating the effectiveness of paradox therapy on components of psychological well-Bing of Conflicting Couples
بررسی اثربخشی پارادوکس درمانی بر مؤلفههای بهزیستی روانشناختی زوجین متعارض
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating self-regulation skill training on increasing preparation for the exam (case study: female secondary school students in district 15 of Tehran)
بررسی آموزش مهارت خودتنظیمی بر افزایش آمادگی برای امتحان(مورد مطالعه: دانشآموزان دختر مقطع متوسطه منطقه 15 شهر تهران)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The impact of play therapy on single-parent children
تاثیر بازی درمانی بر اضطراب کودکان تک والدی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of intensive short-term dynamic psychotherapy (ISTDP) on the social adjustment of patients with antisocial personality disorder
تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر سازگاری اجتماعی بیماران دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy (ISTDP) on the Mental well-being of Individuals with Antisocial Personality Disorder (ASPD)
تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر افزایش بهزیستی روانی بیماران دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of intensive short-term dynamic psychotherapy (ISTDP) on attachment styles in women with marital conflicts
تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر سبکهای دلبستگی در زنان دچار تعارضات زناشویی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of intensive short-term dynamic psychotherapy (ISTDP) on reducing psychological symptoms in patients with antisocial personality disorder
تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانگان روانشناختی در بیماران دچار شخصیت ضد اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Family Supervision and Religious Beliefs on the Tendency to Risky Behaviors in Adolescents Aged 16 To 18 Years in Zabol City
نقش نظارتی خانواده و باورهای مذهبی بر گرایش به رفتارهای پرخطر درنوجوانان16 تا 18سال شهرستان زابل
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of virtual education on the moral judgment of students during the corona epidemic
تاثیر آموزش مجازی بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان در دوران همه گیری بیماری کرونا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of self-compassion group training on resilience of parents of autistic children in Ardabil city
اثر بخشی آموزش گروهی خودشفقتی بر تاب آوری والدین کودکان اتیسم شهر اردبیل
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles